چرک نویس مجازی من

احوالات یک آدمیزاد

چرک نویس مجازی من

احوالات یک آدمیزاد

مشخصات بلاگ

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

پربیننده ترین مطالب
پیوندهای روزانه

حسین

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۰ ق.ظ

من این آیه که خدا برای یحیی فرمود را بسیار دوست دارم: «وَ سَلامٌ عَلَیهِ یوْمَ وُلِدَ وَ یوْمَ یمُوتُ وَ یوْمَ یبْعَثُ حَیا؛  و سلام بر او آن روز که متولد شد، و آن روز که می‎میرد، و آن روز که زنده و برانگیخته می‎شود.» شنیده‌ام یحیی را شبیه حسین علیه‌السلام به شهادت رساندند. حتما این آیه برای حسین هم کاربرد دارد، راستش به یحیی و حسین علیهما‌ السلام حسودی‌ام می‌شود. چقدر دوست داشتم خدا با من هم همینطور سخن می‌گفت، آرزو که عیب نیست. لااقل آرزویش را می‌توانم بکنم. و اما بعد: 

 

به خود آمدم

کمی طول کشید تا بفهمم کیستم و کجا

آن حین که با دو دست محکم به سینه‌ام می‌زدم

 

همان‌طور که بی‌اختیار سینه می‌زدم

با خودم گفتم: من! اینجا! این‌طور سینه زدن!

نمی‌دانم چه کردی با من حسین

آن از آن سفر

این هم از این حضر

پس این‌طور برای خودت مجنون می‌تراشی!

مرا کشانده بودی آن‌جا که مجنونم کنی

 

اما هنوز هم عقلم قد نمی‌دهد، باید کمکم کنی بلکه بفهمم

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

 

( یحیی اسم زیبایی است و برای مسیحی‌ها پرکاربرد است: جان john، که از یوحنا گرفته‌اند احتمالا. اگر می‌توانستم اسمم را انتخاب کنم یکی از گزینه‌های روی میزم یحیی می‌شد قطعا)

  • میم شین

نظرات  (۱)


السلام علیک یا حسین ابن علی(ع)
ایام سوگواری ماه خونین محرم رو بر شما تسلیت عرض میکنم...
علی یار و یاورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی